Betingelser

Kjøpsvilkår
Støvposer AS har som mål og gi den beste service til alle våre kunder. Vi har utarbeidet følgende kjøpsvilkår som gjelder for våre avtaler. Ved å bestille støvposer hos oss godtar du kjøpsvilkårene.

Generelt
Salgsbetingelser gjelder for salg av varer fra stovposer.no til forbrukere. Salgsbetingelsene og annen informasjon på stovposer.no er bare tilgjengelig på norsk. 

Vi leverer kun til Norge. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og e-handelsloven. 

Bestilling
Hos oss kan du handle på nettbutikken gjennom guiden eller hurtigsøk. Du kan også sende epost med de spørsmålene du måtte ha om produktene. Vi vil bistå med informasjon om hvilket produkt som er riktig for deg.

E-post: post@stovposer.no. Her mottar du personlig svar senest innen 48 timer. 

Vi reserverer oss mot å være utsolgt og forbeholder oss retten til å foreta løpende produktendringer og forbedringer av bestillingsplattformen. Skulle en vare være utsolgt bestiller vi ny eller finner en likeverdig erstatningsvare. 

Bestillinger som gjøres i annen persons navn uten dennes godkjennelse, eller på annen måte påfører Støvposer AS økonomisk eller annen skade, vil bli politianmeldt. For å handle i vår nettbutikk må du ha fylt 18 år, eller ha godkjenning fra foresatt (foresatt kan sende godkjenning til post@stovposer.no). 

Priser
Vi har som mål å være billigst på forbrukermarkedet. Prisene som gjelder står oppført i kroner (NOK) og inkluderer 25 % MVA. På reservedeler som spesialbestilles kan priser endres oftere grunnet endrede innkjøpspriser.

Vi reserverer oss mot prisfeil og prisendringer grunnet endret MVA, unormalt store forandringer i valutaen eller innkjøpsprisene. Ved åpenbart feilaktig prissatte varer forbeholder Støvposer AS seg retten til å annullere ordren. 

Betaling
Du kan betale med Visa, MasterCard, Diners eller American Express i vår nettbutikk. Ved bestilling med kort angis kortnummer, kortets utløpsdato samt CVC-kode (tresifret tall i signaturfeltet på baksiden av kortet).

Vi kan dessverre ikke ta imot betaling over epost men vil vise til korrekt mekanisme for betaling gjennom en lenke til kjøps-siden i nettbutikken som kan sendes på epost. 

Vi samarbeider med en autorisert betalingsformidler (PayEx) som kontrollerer at kortet er gyldig for kjøp direkte mot din bank. Kredittopplysninger behandles etter den internasjonale sikkerhetsstandarden PCI DSS. Ved betaling med kredittkort tilkommer ingen ekstra betalingsgebyrer. 

BankAxess

Sikker betaling direkte fra din bankkonto. Kan benyttes dersom du har BankID avtale, og med de fleste større banker. Sjekk www.bankaxess.no om din bank tilbyr BankAxess. Ved betaling benytter du din BankID og pengene trekkes direkte fra din konto når du godkjenner transaksjonen.

Sikker Handel

For at du skal være helt trygg når du handler hos oss, behandles all person- og kredittinformasjon kryptert med SSL (Secure Socket Layer). Det betyr at informasjonen sendes via en sikker forbindelse, slik at ingen uvedkommende kan se dine kortopplysninger.

Leveringstid, transport og fraktkostnader

Angrerett og åpent kjøp
I henhold til angrefristloven har du som forbruker rett til å angre ditt kjøp innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Billigstøvposer gir deg utvidet angrerett og åpent kjøp innen opp til 30 dager. Det er lov å åpne innpakningen og se på produktet men det skal returneres ubrukt dersom man benytter seg av angrerett eller åpent kjøp.

Åpen kjøp og angrerett gjelder dersom varen er i uforandret stand når den returneres. Alle eventuelle tilbehør skal også medfølge ved retur. Om du angrer hele ditt kjøp og sender alt tilbake, så tilbakebetaler vi hele beløpet du har betalt inklusiv frakt og eventuelle betalingsavgifter. Ved delvis retur tilbakebetales ikke frakt eller betalingsavgift. 

Reklamasjon og garanti
Dersom ikke annet angis har du alltid 2 års garanti på produkter du handler av oss. Garantien omfatter material- og fabrikasjonsfeil. Kvittering eller gyldig kjøpsbevis skal medfølge ved reklamasjon.

Defekte eller feil leverte varer sendes inn til postadressen, se firmaopplysninger. 

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Frisen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. 

Vi tar reklamasjon og garantisaker på alvor og sender i nesten alle tilfeller ut nye erstatningsprodukter dersom det oppdages feil eller mangler på produktene vi selger. Dette gjør vi for å få fortgang i prosessen slik at du som kunde slipper å vente lenger enn nødvendig og i de fleste tilfeller slipper å sende produkt med feil i retur til oss. 

Feilleveringer eller transportskader
Skulle vi levere feil antall eller feil vare, ber vi deg kontakte oss så snart som mulig, slik at vi kan rette feilen. Send inn din retur- eller ekspedisjonsnota med opplysning om feilen, og legg ved evt. feillevert vare i originalemballasjen. Dersom varen er transportskadet ved mottak, ber vi deg først ta kontakt med utleveringssted/transportør for å melde skaden.

Retur
Ved retur av vare har forbruker risikoen for varen. Send varen i originalemballasjen eller annen innpakning som egner seg for sending med posten. Det anbefales at du sender varen i retur med et registrert pakkeprodukt fra Posten. Husk å legge ved kjøpsbevis, samt en beskrivelse av hvorfor du returnerer. Dersom årsaken er feil på varen, vennligst angi en tydelig feilbeskrivelse. Oppgi også navn og adresse samt kontonummer for eventuell tilbakebetaling. Se firmaopplysninger for returadresse.

Når en vare returneres til oss er det du som betaler fraktkostnaden. Dersom varen returneres som følge av en berettiget reklamasjon vil vi refundere fraktkostnadene. Kontakt oss ved reklamasjon og vi sender deg ferdig frankert pakkelapp. 

Dersom du ønsker produktet tilsendt på nytt pga. feil eller mangler så ta kontakt så sender vi på nytt uten nødvendig returforsendelse. Dette vil for øvrig ikke alltid være tilfellet og vi påroper oss retten til å undersøke produktet ved feil eller mangler før vi eventuelt sender nytt produkt til den det måtte gjelde. 

Tilbakebetaling
Tilbakebetaling i forbindelse med retur, skjer utelukkende til bankkonto. Vær nøye med å oppgi korrekt kontonummer samt navn og adresse for å unngå feil i forbindelse med tilbakebetaling. Tilbakebetaling skjer normalt innen 14 dager etter vi har mottatt og/eller verifisert din retur.

Vi forbeholder oss retten til å kontrollere varene før en eventuell tilbakebetaling finner sted og pengene betales tilbake. 

Firmaopplysninger
Postadresse:
Støvposer AS
Frognerveien 58
0266 Oslo

Telefon: 986 76 489
E-post: post@stovposer.no
Organisasjonsnummer: 913 186 257 MVA

Øvrig
Vi tar forbehold om tekst- og bildefeil i vår nettbutikk og reklameutsendelser. All tekst, grafisk design, logoer, bilder osv. tilhører Støvposer AS og kan ikke kopieres.

Informasjonen på denne nettsiden kan inneholde tekniske eller typografiske feil. Kontakt gjerne kundeservice på: post@stovposer.no for å melde eventuelle tekniske eller typografiske feil.